onsdag 11. juni 2014

Strikking og scrapping

Strikking er også en hobby jeg har hatt siden jeg var liten. Dette ble til julegaver til gudbarn og venners barn en jul. Å scrappe eskene tok jo lengre tid enn å strikke pannebåndene :-)



Oppskrift på pannebåndene:
Strikkes på pinne nr 4 med ganske tykt garn og dobbel tråd (Jeg har brukt lestegarn fra REMA på noen). Legg opp 15 masker.Strikk frem og tilbake (Rillestrikk). På slutten av hver omgang øker du med en maske til du har 20 masker. Deretter feller du en maske i begynnelsen på hver omgang til du har 15 masker. Dette utgjør første "trekant". Gjenta til du har 7 tagger ( str 1-3 år) eller 8 tagger (str 3-6 år), eller ønsket lengde. Fell løst av og sy sammen på vrangen. Hekle en blomster og pynt med perler om du ønsker.
Man trenger ikke innpakningspapir når man kan legge de i fine esker.

På slutten ble jeg så lei av å lage esker at noen ble pakket inn i papirposer. Men det fungerte like bra.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du har tatt deg tid til å se på bloggen min og at du legger igjen en kommentar til meg. Ønsker deg en fortsatt kreativ dag :-)