tirsdag 2. september 2014

Pengekort

En av mine DT kolleger i Papirlosjen har laget mange fine pengekort. Jeg skulle i bursdag i helga og fikk lyst til å prøve meg på dette. Var til en gutt på 10 år, så var ikke akkurat behov for å pynte med så mye stæsj og bling. Men har prøvd å lage et litt tøft guttekort til en som er glad i fotball. Oppskrift finner du i slutten av innlegget.
Motivet er fra internett. Stemplet fra Kort og Godt, bokstaver fra Papirdesign. Hjørnepuncher fra Martha Stewart, ark er et hvitt og et sort Bazzil.

Inni er det også en ball fra internett som jeg har stanset ut, #stempler fra Staz. På høyre side har jeg airbruschet med sort for å få en slags ramme rundt skrivefeltet. 
Kortet lages som følger:
Skjær ut et ark som er 8 1/4" x 12"
Score på 4", 6", 8"
Brett inn midten. Skjær hull til pengen i brette kanten, evt klipp litt ned om du ønsker. Jeg hadde 3 cm på hver side som jeg lot henge sammen. Punch ut midt på bretten en halvsirkel slik at det er lett å få pengene ut. Lim sammen i siden og i bunnen. Jeg har brukt 1/2" dobbeltsidig tape. Pynt etter ønske. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du har tatt deg tid til å se på bloggen min og at du legger igjen en kommentar til meg. Ønsker deg en fortsatt kreativ dag :-)